Oh Canada part 1 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Fay Williams - WaarBenJij.nu Oh Canada part 1 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Fay Williams - WaarBenJij.nu

Oh Canada part 1

Door: fay

Blijf op de hoogte en volg Fay

22 Augustus 2015 | Canada, Vancouver

Had ik hier een paar weken geleden een heel mooi verhaal getypt van mijn begin reis door Canada verhaal weg....
Dus heb nu maar bedacht dat ik per land waar ik ben 1 verhaal schrijf waar alles nou ja bijna alles in staat!!

Maar nu eerst Canada:) Jeetje wat een mooi en groot land is dit!! De mensen erg aardig en behulpzaam en niet zo "fake" als sommige Amerikanen... Brrrr om kippenvel van te krijgen.

Maar Canada dus ik ben 17 juli geland in Toronto en heb toen eerst maar een hostel opgezocht zodat ik zeker was van een slaap plek, nu heb je ook hele handige apps als airBNB en Tomdu waarbij mensen een kamer verhuren in hun huis. Dus een slaap plek is altijd wel te vinden:) Anders wel bij het Leger Des Heils ;) ook gezellig.

Maar Hostel was zo gevonden en er was nog plek op de grote slaapzaal, gezellig met 20 man op een zaal. Het leuke hiervan is dat je snel contact maakt met andere reizigers. Zo hadden we al snel een groepje die dezelfde plannen hadden:) En met z'n allen is gezelliger en vaak ook goedkoper dan alleen. Om een stad te verkennen vind ik het altijd heel fijn om een fiets te huren en te gaan, maar ja dat zal dat Fryske bloed wol weze, want m'n mede reizigers keken me aan alsof ze water zagen branden. Zelfs luke uit New York heeft nog nooit gefietst in z'n eigen stad... Maar goed ik heb ze overgehaald en gister zag ik ze voor het laats en ze leefden allemaal nog!! Maar mijn mede reizigers
Luke uit New York
Calum uit Oklahoma
Brody uit San Diego
Jared uit New Haven ( we kwamen er later achter dat we in het zelfde vliegtuig zaten vanuit New York)
Frank uit Zweden
Olivia uit Spanje

Het was een beetje Europa tegen Amerika maar wij hebben gewonnen haha ;)
Maar fietsen dus door Toronto ging goed hoor niks aan de hand, lekker gegeten, gek gedaan, veel gelachen, rare en vieze Zweedse woorden geleerd :) ook lieve woorden hoor!! Don't worry en ik heb hun natuurlijk wat Fryske en Nederlandse woorden geleerd! Sukerbole, gezellig, hoi, doei, sukkel, klootzak en lekkerding :)

Vanuit Toronto zijn we iets naar het zuiden gegaan naar London (was het maar echt zo) Waterloo en natuurlijk moesten we de Niagara Falls van dichtbij bewonderen. Man man man bus ladingen vol Japanners en Chinezen, ze zijn er een kwartier en hup de bus weer in naar de volgende toeristische trekpleister, maar ze kunnen thuis wel vertellen dat ze er zijn geweest. ( bij de watervallen dan haha) Later zijn wij richting het noorden gegaan Ottawa, Montréal en Québec iets boven Québec ligt een eilandje Ile Aux Coudres en daar is het super mooi echt prachtig, stonden mooie oude molens, velden vol bloemen echt heel erg mooi. Daar hebben we kano's gehuurd en zijn we er een dag op uitgetrokken met de kano's.

Daarna zijn we weer richting Montréal gegaan om daar op de trein te stappen richting Winnipeg, Super mooie reis je krijgt er wel een houten kont van na 12 uur maar het uitzicht maakt veel goed! Maar ja wat ga je doen in Winnipeg? Dan vroegen we ons allemaal af, niet heel veel Olivia en ik hebben onze handen en voeten laten verwennen in een spa dat was heerlijk, de jongens gingen bier drinken hoe kan het ook anders ;D We zijn 1,5 dag gebleven om vervolgens de trein naar Calgary te nemen. Eens kijken waar Sven zijn goud heeft gewonnen en Ireen haar zilver.( Dat heb ik even opgezocht) Deze reis duurde niet zo lang maar om het uitzicht had het nog wel een paar uur langer mogen duren.

Benieuwd naar onze avonturen in west Canada blijf dan kijken haha
To be continued

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

travel around the world

once a year, go someplace you've never been before.
Dalai Lama

Recente Reisverslagen:

06 November 2015

Costa Rica

20 Oktober 2015

Viva Mexico

27 September 2015

America 2.0 part 2

06 September 2015

America 2.0 part 1

03 September 2015

Oh Canada 2.0
Fay

where the heart is.

Actief sinds 22 Juni 2015
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 3473

Voorgaande reizen:

26 Juni 2015 - 26 Juli 2016

travel around the world

Landen bezocht: