Viva Mexico - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van Fay Williams - WaarBenJij.nu Viva Mexico - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van Fay Williams - WaarBenJij.nu

Viva Mexico

Door: fay

Blijf op de hoogte en volg Fay

20 Oktober 2015 | Mexico, Isla Mujeres

day 1: Ik blijft het kut (sorry Beppe) vinden om afscheid te nemen van pap... Maar alleen blijf ik niet :)
Mijn tas is binnen nu is het wachten tot het vliegtuig van vriend lief land... IK heb Senn nog gezien in London voor en tijdens de begrafenis van m'n oom. Maar dit zijn toch leukere omstandigheden om elkaar weer te zien. Na een uur wachten was hij daar dan eindelijk Senn :) Let the adventure begin!
De huur auto is geregeld op weg naar onze eerste stop Playa del Carmen. Cancun laten we heel snel achter ons is niet ons ding.

Dag 2: Senn heeft een beetje last van een jetlag dus we hebben ook vandaag een rustig dagje, lekker naar het strand, cocktails drinken, zwemmen, zonnen, planning maken: waar willen we allemaal heen, wat willen we allemaal zien, Senn heeft zijn huiswerk goed gedaan :) dus de route is zo klaar:)

Dag 3 & 4 : Tulum it is. En jeetje wat is het hier prachtig! Dan heb ik het nog niet eens over de Maya ruïne aan de kust echt zo mooi. Onze gids verteld vol passie over deze unieke plaats, hoe zo hier hebben geleefd etc. Ook is Tulum een toplocatie om te trouwen.. 5 bruidsparen op 1 dag is niks... Het lijkt Las Vegas wel. Maar verder is het hier super mooi, we zitten in een heel mooi hotel, met een spa, hemelbedden op het strand, onbeperkt eten en drinken kortom het paradijs in het paradijs.

Dag 5: Vandaag hebben we de piramide van Coba beklommen, dat was nog een beste klim want de stenen zijn niet allemaal even hoog en recht, maar het uitzicht zo mooi! je staat midden in de jungle:) Papegaaien vliegen over, het groen van de bomen gaat eindeloos door. Naar beneden was wel even een dingetje maar we hebben het er zonder kleerscheuren vanaf gebracht. Na de klim nemen we een duik in een super mooie Cenote. Het water is zo helder dat je echt meter diep kunt kijken er leeft alleen niks.
Als we ons hebben afgedroogd eten we nog even iets geen idee wat het was ( wil ik ook niet weten) maar het was wel lekker, stappen we weer in de auto nu richting Chichén Itza. Na een paar uur rijden over niet al te beste zand wegen (kuilen, kuilen en nog een paar kuilen) zijn wij heel aangekomen in Chichén Itza en de auto gelukkig ook.

We hebben gelijk maar een hotelletje geboek en kaartjes om naar binnen te kunnen, man man man ook hier hebben ze weer een paar bussen vol met Japanners heen gereden... Maar wat is het ook hier weer mooi, we hadden een gids mee maar je krijgt zo veel te horen, van waarom ze het zo hebben gebouwd, hoe de Maya kalender werkt, waar dat voor is. en dat Jennifer Lopez er een video clip heeft opgenomen. Heb m even opgezocht en ja hoor! https://youtu.be/IgLcQmlN2Xg waarom ze die zonnebril op heeft in het donker is me een raadsel maar goed.

Dag 6: Ook vandaag hebben we nog wat in Chichén Itza rond gehangen voor we weer de auto in stappen richting Merida. Wat ons heel erg opvalt is dat er elke dag braderie is ;) elke dag stallen de mensen weer hun spullen uit voor de bussen vol met toeristen. Als een asbak in de vorm van een sombrero bij het Maya vrouwtje 80 Peso's kost, kost die zelfde asbak bij het Maya mannetje 3 kleedjes verder op 110 Peso's... en maar schreeuwen het lijkt de groente boer op de Albert Cuyp markt wel met :3 BAKKEN AARDBEIEN VOOR 5 EURO ( wel heel goedkoop haha)
Hier schreeuwen ze dus ook maar het liefst trekken ze je op hun kleedje. Oh en volgens Senn houden ze wel van blondines... haha

Dag 7&8: We zijn vandaag wakker geworden in Merida, deze slaap plaats hebben we gevonden via Airbnb, bij een super lief meisje thuis, het was niet groot maar alles wat we nodig hebben was er, warm water, douche, wc, bed ontbijt kregen we ook nog. Het leuke aan dit soort overnachtingen is dat de mensen bij wie je slaapt je ook wat over de stad kunnen vertellen waar je verblijft, wat je echt moet zien, waar je lekker kunt eten voor niet te veel geld ( nu is Mexico sowieso geen duur land) en het mooie is dat je zo ook weer aan een andere slaapplaats kunt komen:) want dankzij Nathalie kunnen we in Tizimín bij haar tante slapen! Super lief.
Merida is een hele mooie stad met mooie oude kerken en gebouwen, op elke straat hoek wel een eet tentje, of een kraam waar je verse smoothies kunt krijgen, kortom eten genoeg :) en dat is altijd goed als je Fay heet ;) Ben al wel boven de 50 kilo whoohoo 51,3 jaja het gaat de goede kant op haha.

Dag 9 & 10: En we zijn weer onderweg broem broem we gaan richting het oosten richting te kust. En ik kan niet wachten :) Omdat ik hier eigenlijk nog niet mag rijden doen we het lekker toch ;) MENS DURF TE LEVEN beetje try before you die haha milde versie dat dan wel weer maar goed hier wil je ook niet in de gevangenis zitten en zo goed is het Spaans van Senn en mij nou ook weer niet...
Progreso it is jaja er zit ook progressie in onze reis, tussen Senn en mij gaat ook alles goed:) we hebben super veel lol samen, nog geen ruzie gehad, we kunnen wel lekker discussiëren met elkaar dus we vervelen ons niet, ook mee zingen met hele foute nummers kunnen we ontzettend goed ;) auto uit de modder duwen ook haha.
We zijn nu in de kustplaats Progreso en hier is het ook al zo mooi, Pelikanen op het strand, flamingo's, visjes in allerlei kleuren, lieve en gastvrije mensen, lekker eten, zon, mooie stranden. Dit is echt een relax vakantie.

Dag 11 & 12: vandaag zijn we langs de kust naar beneden gereden daarna de afslag richtng het binnenland gepakt, we gaan opzoek naar de tante van Nathalie in Tizimín. Het was even zoeken maar we hebben de tante van Nathalie gevonden:) ze heeft echt een Mexicaans huisje, met mooie Mexicaanse tegeltjes, Mexicaanse cactussen, handgemaakte Mexicaanse kleedjes, Mexicaanse panfluiten en niet te vergeten Mexicaanse sombrero's aan de muur hangen:) ze is super aardig en spreekt ook nog eens heel goed Engels want ze heeft ooit in London een cursus Engels gevolgd:) hoe leuk is dat! Ana heet de tante van Nathalie neemt ons later die avond mee uiteten en jeetje het eten wordt steeds lekkerder!! man man man je kunt me als een tortilla oprollen :D haha
De volgende dag verkennen we de stad, gaan we naar een museum bij mensen thuis, is echt te leuk! Het sombrero museum man man man wat hebben we gelachen die beste Mexicaanse man vertelde over elke sombrero wel 10 minuten en dan te bedenken dat hij er meer dan 500 heeft... kun je nagaan hoe lang we daar zijn geweest... eigenlijk zitten we er nu nog ;D

Dag 13 Vandaag willen we zo ver mogelijk rijden om zo steeds dichter bij het paradijselijk plekje te komen waar we heel graag heel willen.
Omdat het al laat is besluiten we om een nachtje in de auto te slapen, je moet alles een keer gedaan hebben in je leven een beetje spooky is het wel. Maar we zijn er nog steeds :)

Dag 14,15,16,17: Paradise it is Holbox een super mooi tropisch paradijs waar geen auto's rijden wel golfkarretjes en ze fietsten er!! whoohoo dus senn en ik huren 2 fietsen en daar gaan we met onze backpacks op naar ons onderkomen voor de komende dagen, onderweg komen we de Mexicaanse variant tegen van The Bushwick Collective super mooi allemaal, leguanen die de weg oversteken, we zien hagelwitte stranden, super blauw helder water, we horen en ruiken Mexico.
Hier zou ik altijd wel willen blijven, de natuur is zo mooi, we hebben Flamingo's, dolfijnen, walvishaaien, schildpadden, zeesterren, visjes in allerlei kleuren, leguanen, pelikanen gezien. We hebben in hangmatten gehangen in de zee, het eiland rond gefietst, heerlijk gegeten, gezwommen met walvishaaien klinkt gevaarlijker dan ze zijn!, zijn lekker bruin geworden, hebben salsa gedanst, op het strand geslapen onder de sterrenhemel. Kortom echt een PARADIJS!!

Dag 18: Omdat we onze auto voor Holbox hebben ingeruild gaan we met een zeilboot terug richting Cancun maar omdat we niet naar Cancun willen gaan we naar een eilandje voor de kust van Cancun: Isla Mujeres. Onderweg op de boot komen we Manta's tegen die af en toe even een sprongetje wagen;) super mooi om te zien, ook zwommen er een tijdje een paar dolfijnen met ons mee zo bijzonder om te zien, die beesten horen niet in een bak met water...
Mis het zeilen wel merk ik, het geeft me zo'n gevoel van vrijheid, ook al hadden we nu wel een eindbestemming, maar wat een ervaring en wat een mooie locatie om te zeilen, ook konden we Cuba zien liggen, maar de sigaren trekken me niet zo ;)

Dag 19 Het is tijd om Mexico te verlaten en naar Costa Rica te gaan. Deze 19 dagen waren eigenlijk te kort, want wat is het een ontzettend mooi land, met een hele mooie en oude cultuur, lieve, vriendelijke en zeer gastvrije mensen, super lekker eten en heerlijk weer ook al hebben we wel eens een pittige regenbui op onze kop gehad maar na 15 minuten scheen het zonnetje weer!
Ik ga zeker nog een keer terug naar Mexico!

Gracias Mexico and Adios